Blíží se období, kdy se
kryptoplatby stanou naprostým standardem. Alespoň podle kryptožurnalistky Bethany Turner.
Poslední léta digitálního novověku prokazují jednu zásadní věc: pokud se podniky nedokáží přizpůsobit moderním trendům a technologiím, dříve, či později je potká krach.
Vzpomínáte si ještě na podniky, které měly naprosto neotřesitelnou tržní pozici ještě pár let zpátky? Vzpomenout můžeme na americký Blockbusters, což byla síť videopůjčoven. Případně firma Nokia, dobře známá i u nás, která nezvládla trend nástupu chytrých dotykových telefonů, přestože v tomto průmyslu naprosto dominovala.
Nedokázali se totiž přizpůsobit moderním trendům a změnám na trhu. Jakmile se technologie kryptoměn stane větším mainstreamem, lze očekávat, že se historie bude opakovat.
Vítejte na Web3
Vítejte v moderním světě tzv. Web3.0. Pokud tento termín neznáte, podíváme se na historii internetu jako takového.
Tzv. Web1.0 je období, které lze označit jako ranný věk internetu v 90. letech, kdy webu vládlo HTML a hypertextové odkazy. Na web mohli přispívat pouze technologicky zkušení lidé, kteří věděli, jakým způsobem postavit webovou stránku v HTML, koupit doménu atd.
Web2.0 je období, při kterém začali vznikat první diskuzní fóra a blogovací platformy. Web2.0 lze tedy označit období, kdy jste na web mohli začít přispívat bez znalosti jazyku HTML právě prostřednictvím fór a blogovacích platforem. Toto období je zde až doposud, kdy posledním příspěvkem do Web2.0 byl vznik sociálních sítí, díky kterým může na internet přispívat naprosto kdokoliv.
Co tedy můžeme očekávat od nadcházejícího období tzv. internetu Web3.0? Předpokládá se, že se bude o trend, kdy bude na internetu v masivním měřítku používány kryptoměny a technologie blockchainu. V důsledku se předpokládá, že by internet mohl být nakonec také decentralizován, což znamená, že korporace a státy nebudou mít nad online prostorem tak silnou moc, jako mají nyní.
Ve Web3.0 se rovněž počítá se zapojením virtuálních světů a prostorů, vlastnictví virtuálních tokenizovaných předmětů atd. Jen Facebook investuje neuvěřitelné peníze do rozvoje jejich virtuálního světa Meta Verse. Tato blížící se mánie v sobě skrývá obrovský obchodní potenciál.
Je to ovšem stále ještě hudba budoucnosti. Tato technologie je stále ve vývinu a pro firmy mimo oblast financí a technologií je přizpůsobení tomuto novému trendu naprosto odstrašující.
Krypto platby: Jak to provedu?
Pravděpodobně nejjednodušším způsobem, jakým lze začlenit technologii Web3 do (téměř) jakéhokoliv podnikání, je přidání možnosti placení kryptem. Pro zákazníky, kteří vlastní kryptoměny a pracují s nimi, jsou tyto funkce velmi příjemné a přehledné. Mezi tuzemské obchodníky, u kterých lze platit kryptem je náš lokální český amazon -
alza.cz.
Možná že právě vy provozujete malý podnik a pokládáte si zásadní otázku. Jaké skutečné výhody mi přinese zařazení možnosti platby kryptem pro mé zákazníky? Pojďme se podívat na tři hlavní výhody, díky kterým by měla většina podniků platbu kryptem zvážit.
Kryptoplatby: Zabezpečení prostřednictvím technologie Blockchain
Jedním z hlavních důvodů, proč má Web3 vzkvétat, je bezpečnost a anonymita, kterou poskytuje technologie blockchain.
Blockchainy zaznamenávají transakce a vlastnictví digitálních aktiv, které je ověřováno řadou strojů, když transakce probíhají. Po ověření jsou podrobnosti o transakci nebo vlastnictví přidány do bloku dat spolu s dalšími nedávnými ověřeními. Následně jsou přidány do řetězce dalších bloků dat v systému.
Tím vzniká digitální účetní kniha, jinak známá jako blockchain.
Na trhu existuje několik jednotlivých blockchainů, které se liší na základě technologie. Co je však pro všechny společné, je to, že jsou blockchainy velmi dobře zabezpečené. Zákazníci tak mají jistotu, že jejich informace nemohou být změněny a že jejich finance jsou v bezpečí.
Zpracovatelé krypto plateb obvykle hostí kryptoměny postavené na několika různých blockchainech, což zákazníkům poskytuje ještě větší flexibilitu při provádění plateb. Například
platforma Remuno, která umožňuje podnikům přijímat platby pomocí všech známých kryptoměn, jako je bitcoin (BTC), Ethereum (ETH) a Binance (BNB).
Tato flexibilita může podniku přitáhnout řadu nových zákazníků, kteří investují právě do některých z těchto kryptoměn.
Zákazníci nakupují více, firmy platí méně
Toto je zřejmě nejdůležitějším důvodem, který osloví větší množství podnikatelů. Krypto platby obvykle umí být výrazně levnější, než jiné platební metody.
Některé blockchainy, jako Solana (SOL), mohou nabízet transakce, které stojí jen několik haléřů. To je neuvěřitelně přitažlivé pro zákazníky, zejména pro ty, kteří žijí v zahraničí, kde nákupy v cizí měně bývají drahé a převody mezi bankami neuvěřitelně zdlouhavé.
Remuno si například neúčtuje registrační ani měsíční poplatky za používání jejich kryptoplatebního procesoru. Místo toho si jako poplatek vezmou jen zlomek transakčních nákladů, stejně jako to dělají běžní zpracovatelé jako PayPal. Zařazení možnosti kryptoplateb pomocí procesorů, jako Remuno, ve skutečnosti nevznikají pro podnikatele žádné nevýhody.
Kryptoplatby mají ještě jednu vlastnost, která řadu lidí nenapadne. Motivují k vyšším výdajům při nákupu. Lze počítat s tím, že většina lidí, kteří chtějí platit kryptem tak činí, protože na kryptu vytvořili zajímavý zisk. Díky tomuto bezpracnému zhodnocení si peněz tolik neváží a jsou podvědomě ochotní utratit více.
Rovněž se vám stává, že na dovolené utrácíte výrazně více než obvykle? Pokud platby probíhají v cizí měně, máte lehce zkreslenou představu o svých skutečných výdajích a nejste efektivně schopni výdaje v hlavě počítat a vyhodnocovat. Placení kryptoměnou taky zbavuje investory nutnosti převádět své výnosy do fiatu.
Stejná logika může platit pro nákupy kryptoměn.
Jedna studie zjistila, že zákazníci, kteří používají kryptoměny utratí v průměru o 450 dolarů více za transakci než ostatní zákazníci. Pro menší podniky by tato statistika mohla změnit život, takže volba integrace kryptoplateb je jasná.
A konečně, je dobře známou skutečností, že mladí lidé jsou nejlukrativnější demografickou skupinou pro většinu podniků.
Jsou to tvůrci trendů a demografické skupiny s nejvyšším disponibilním příjmem, protože je u nich menší pravděpodobnost, že budou mít hypotéky, nebo děti. Jsou také demografickou skupinou, ze které mohou podniky vychovávat celoživotní zákazníky tím, že jim poskytují příjemnou zákaznickou zkušenost, ke které se budou chtít vracet.
Tato generace mladých lidí – Millenniálové a Gen-Z – jsou také generacemi vychovanými v době internetu. Technologiím rozumějí mnohem snadněji než starší generace. Jsou největší demografií uživatelů kryptoměn.
Pokud chce podnik přitáhnout mladé lidi, musí držet krok s tím, co mladí lidé chtějí. A pokud je dle statistik něco zjevné, je to to, že mladá generace miluje kryptoměny.
Krypto platby: Firmy je musí přijmout
Inovace a evoluce jsou zásadní pro každou firmu, která se chce prosadit na trhu, ať už jde o miliardovou korporaci nebo skromnou nezávislou firmu. Možnosti platby kryptoměnami jsou jednoduchým, ale nesmírně přínosným způsobem, jak inovovat podnikání,.
Nyní je čas integrovat platby kryptoměnami do podniků. Je z čeho vybírat, od velkých jmen jako Coinbase až po nováčky jako Remuno. Ujistěte se, že proveďte svůj vlastní průzkum při výběru platebního prostředníka.
[twitter-follow username="btctip_cz" scheme="dark"]