10 nezbytných kroků, které musíte podniknout, než investujete do nové kryptoměny

Investice do nové měny je vzrušující, ale nejprve si musíte udělat vlastní průzkum trhu, říká Dmitry Mishunin, zakladatel a generální ředitel bezpečnostní a analytické společnosti DeFi HashEx. Nové DeFi projekty mohou být výhodnou investicí, ale existuje vysoké riziko, že při investování do nových projektů o peníze přijdete. Způsobů jak můžete přijít o peníze je spoustu - buďto vychytralý útok na síť (viz. nedávná kauza s Terra Luna), nebo rugpull (vybrakování vkladů od samotného týmu). Pravda je taková, že 95% všech krypto projektů do 5 let skončí. Pokud si chcete zajistit slušnou návratnost investice a ochránit své finanční prostředky před ztrátami, je nezbytné udělat si důkladný průzkum projektu, než do něj vložíte své prostředky. Pojďme se podívat na některé věci, kterým je třeba věnovat pozornost.

1. Prostudujte si webovou stránku projektu, whitepaper a byznys plán

Zde byste měli hledat jasné odpovědi na to, jaké využití a cíle projekt má a jaké jsou dlouhodobé plány a vize zakladatelů. Určitě nekupujte nové projekty jen kvůli tomu, že mají vtipný název, vezou se na nějakém trendu atd. Drtivá většina takových projektů končí do týdne. Ačkoliv existují výjimky (mrk mrk Shiba Inu)

2. Investování: Prostudujte si partnery.

Důkladně prozkoumejte veškeré fondy, jednotlivce a další subjekty, které projekt financují. První ověření proveďte přímo na webu projektu, ovšem nespokojte se s ním a snažte se informace ověřovat. Jestliže nenajdete žádné důvěryhodné subjekty, které projekt financují, vnímejte to jako silný red flag a důvod proč do projektu neinvestovat.

3. Investování: Bezpečnostní audity

Dále vyhledejte informace o bezpečnostních auditech projektu. Pokud projekt provedl alespoň jeden nezávislý audit produktu, bude snadné tyto informace najít. Bezpečnostní auditoři smart kontraktů obvykle zveřejňují zprávy o auditech na svých stránkách a odkazy na tyto zprávy jsou také na webových stránkách projektů. Zde je také důležité věnovat pozornost výběru auditora, protože někteří auditoři nejsou tak důvěryhodní jako jiní. Pokud zjistíte, že audit provedla neznámá firma, je to důvod k pochybnostem. Pokud však audit provedl renomovaný auditor, je to pozitivní známka závazku projektu plnit svůj deklarovaný účel.

4. Zkontrolujte stránky projektu na sociálních sítích

Budete muset analyzovat komunitu projektu na Twitteru: podívejte se, jak je komunita velká a zapojená. Rovněž důkladně analyzujte, zda-li tvůrci projektu reagují na podněty od své uživatelské základny. Zkuste si také projít sledující a zjistit, zda projekt nesledují nějací vlivní lidé. Poté zkontrolujte stránku projektu na medium.com. Tam lze na základě publikovaných článků vyhodnot, jestli je skutečně tým profesionální a do projektu zapálený. Pokud vidíte, že komunita projektu na Twitteru je aktivní, postupně se rozrůstá a tým pravidelně aktualizuje informace na medium.com, je to dobré znamení.

5. Zkontrolujte, zda má projekt program pro ambasadory

Umožňuje projekt členům komunity stát se ambasadory projektu a propagovat jeho poslání? Jestliže ano, je to dobré znamení. Pokud to zakladatelé nemyslí vážně, nebudou se s vytvořením programu pro ambasadory obtěžovat.

6. Investování: Zkontrolujte testovací uzly

Dále byste měli zkontrolovat, zda má projekt vlastní uzly pro testování jejich produktu. Uzly umožňují testovat produkt s vyšší efektivitou, takže jejich existence je z hlediska důvěryhodnosti projektu dobrým znamením.

7. Zjistěte, kdo za tím stojí

Projděte si sociální stránky vedení projektu na Linkedinu a Twitteru. Většina dobrých projektů má týmy, které jsou na sociálních sítích transparentní. Zkontrolujte jejich předchozí profesní zkušenosti, porovnejte tyto informace s tím, co v rámci projektu dělají. Pokud nenajdete žádné informace o týmu, vyhněte se projektu obloukem.

8. Výzkum konkurence

Najděte konkurenty projektu s podobným produktem a pokuste se je navzájem porovnat. Identifikujte silné a slabé stránky projektu. To vám pomůže rozhodnout, zda má projekt dostatek výhod, abyste si jej vybrali před ostatními.

9. Distribuce tokenů

Najděte informace o distribuci tokenů: alokaci pro různá investiční kola. Zjistěte, jaký druh rozhodného období je stanoven pro investory a na kterých platformách bude prodej tokenů probíhat.

10. Řízení rizik

Pokud chcete diverzifikovat své portfolio, měli byste si určit podíl, který jste připraveni věnovat danému projektu, s ohledem na svou celkovou investiční strategii. Snažte se držet zkrátka a na rizikové investice si vyčleňte pouze malou část portfolia. Vždy byste měli držet alespoň 70% tokenů ve stálicích, jako je Bitcoin. Vaše investiční portfolio by mělo být rovněž diverzifikováno i mezi řadu investičních instrumentů. Když diverzifikujete pouze v rámci jednotlivých kryptoměn, není to skutečná diverzifikace. Když spane Bitcoin, spadnou i ostatní kryptoměny (to je jev, který se projevuje v zásadě vždy). Proto v ideálním případě investujte kromě kryptoměn i do akcií, či zlata.

Závěrem

Jen vy víte, co na trhu hledáte a co nejlépe vyhovuje vaší představě. Nepodceňujte však důkladný průzkum před investicí. Jedna investovaná hodina do analýzy může ochránit vaší investici před tím, aby se za pár týdnů rozplynula jako pára nad hrncem. Zachovejte chladnou hlavu a přistupujte k analýze s odstupem, i přes fantastickou vizi, kterou se vás snaží marketingově navnadit. Výše jsme pokryli nejdůležitější aspekty každého projektu, které byste měli posoudit. Správně provedenou analýzou budete schopni získat poměrně slušnou představu o tom, jak si projekt stojí. Při investičních rozhodnutích se řiďte zdravým rozumem, zůstaňte disciplinovaní a nepodléhejte emocím.  
3/5 - (1 vote)

Komentáře (0)

Zatím nebyly přidány žádné komentáře.

Připojte se k diskuzi

Zde napište svou odpověď
Vaše jméno
Váš e-mail
Odeslaním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Buďte v obraze a
nenechte si ujít novinky z krypto-světa.

Relevantní články, dvakrát měsíčně do vaší emailové schránky.

Váš e-mail
Ukládám..
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.